flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз звернень громадян до Вознесенського міськрайонного суду Миколаївської області

04 лютого 2015, 08:19
Аналіз звернень громадян до
Вознесенського міськрайонного суду Миколаївської області
 
Конституційне право кожного на звернення до суду з питань захисту своїх прав та законних інтересів - знаходить свій прояв та реалізацію саме завдяки діяльності суду щодо здійснення правосуддя. Суди загальною юрисдикції належать саме до тих судових органів, де найбільшу частку звернень, позовів, заяв та скарг - становлять звернення громадян. Обумовлено, це в першу чергу тим, що значну частку справ, розглянутих судом протягом року, становлять цивільні справи, де однією із сторін завжди є фізична особа. Крім того, мають місце й безпосередні звернення громадян, які стосуються питань організації роботи суду. Відповідно до вимог Закону «Про звернення громадян» Вознесенський міськрайонний суд забезпечує належний рівень організації роботи суду із зверненнями громадян: діловодство за зверненнями громадян здійснюється окремо від інших видів діловодства; створено умови для інформаційного забезпечення громадян ( в суді є стенди з необхідною інформацією для звернень - відомості про всіх суддів; розрахункові рахунки для сплати судового збору; зразки позовних заяв; списки слухання справ окремо кожним суддею та ін.); кожні півроку судом аналізується стан розгляду звернень громадян. Реалізуючи своє право на звернення, громадяни звертаються із заявами, скаргами та пропозиціями до Вознесенського міськрайонного суду. Інформація про розгляд звернень громадян кожні півроку надається ТУ ДСА в Миколаївській області.
Відповідно до ст.40 Конституції України громадяни мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів.
Питання практичної реалізації громадянами права на звернення врегульовано Законом України від 2 жовтня 1996 року «Про звернення громадян». Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. 
Реалізуючи своє право на звернення, громадяни звертаються із заявами, скаргами та пропозиціями до Вознесенського міськрайонного суду. Протягом 2014 року Вознесенським міськрайонним судом було розглянуто 8 звернень громадян, які, в основному стосувалися діяльності суду.
Діловодство за зверненнями громадян здійснюється у Вознесенському міськрайонному суді відповідно до вимог «Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономої Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних та кримінальних справ» затвердженої наказом Державної судової адміністрації України № 173 від 17.12.2013 року.
Діловодство за пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) і скаргами громадян ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на спеціально призначених для цього посадових осіб – керівником апарату суду та його заступником.
Усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли, приймаються та централізовано реєструються у день їх надходження в журналі. Конверти зберігаються разом з пропозицією, заявою, скаргою. Облік особистого прийому громадян здійснюється головою суду. Журнальна форма реєстрації пропозицій, заяв і скарг в суді застосовується тому, що річний обсяг звернень громадян не перевищує 600, як те передбачено Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян.
Пропозиції, заяви і скарги громадян після їх вирішення з усіма документами щодо їх розгляду і вирішення повертаються посадовій особі, яка веде діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами, для централізованого формування справи. Документи розміщуються у справах у хронологічному порядку. У разі одержання повторної пропозиції, заяви, скарги або появи додаткових документів вони підшиваються до відповідної справи. Обкладинка справи оформляється за встановленою формою, на якій зазначається прізвище, ім’я та по-батькові заявника, вид звернення, дата його надходження до суду та дата, коли провадження за зверненням було закінчено.
Пропозиції, заяви і скарги зберігаються в суді для надання довідок і використання їх в інших цілях. Термін зберігання документів за пропозиціями, заявами і скаргами, як правило, встановлюється п'ятирічний і провадження щодо їх розгляду зберігаються в архіві суду.
Діловодство за зверненнями громадян здійснюється відповідно з вимогами ст.6 Закону України «Про звернення громадян» українською мовою, відповіді на звернення також надаються українською, і лише в тому випадку, коли звернення надійшло на російській – відповідь надається на мові спілкування заявника.
Звернення, які надходили на адресу суду протягом 2014 року, стосувалися в цілому діяльності суду:
1.    Провадження №О-1 за скаргою Осипенко Т.Б. на неправомірну поведінку судді Вострікової Л.В. Скаржнику було повідомлено, що у разі незгоди його із рішенням суду, яке було винесено не на його користь, він може оскаржити рішення у Апеляційному суді. Також йому було повідомлено, якщо він вважає, що є підстави для притягнення судді до дисциплінарної відповідальності, то такі звернення розглядаються Вищою кваліфікаційною комісією суддів України із зазначенням адреси для можливості звернення. Строк розгляду звернення – 2 дні.
2.    Провадження №Б-2 за скаргою Баташан Б.Б. про ненадання йому для ознайомлення матеріалів цивільної справи. Скаржнику роз’яснено, що його звернення надійшло 20.02.2014року, а справа знаходилася у апеляційному суді із апеляційною скаргою від 26.12.2013року. Сама справа повернулася лише, 28.02.2014 року, тому скаржнику повідомлено, що на даний момент він може ознайомитися із матеріали справи у будь-який доступний йому час протягом робочого часу. Строк розгляду звернення – 1 день.
3.    Провадження №В-3 за заявою Вегери В.П. про надання інформації щодо наявності у місті Вознесенську адвоката та судді від політичної партії «Батьківщина» ат щодо правильності документів. Роз’яснено, що адвокати не підпорядковуються суду, тому інформацію щодо них ми надати неможливо, також доведено до відома, що згідно законодавства судді не можуть належати до політичних партій. Стосовно правильності документів, то із змісту заяви, до якої не було приєднано жодного документу, неможливо зробити будь яких висновків, отже було запропоновано уточнити запит у цій частині. Строк розгляду звернення – 1 день.
4.    Провадження №Ч-4 за скаргою Чобану А.І. щодо порушення його прав у кримінальному провадженні та відмови судді у залученні перекладача. Звернення надійшло від уповноваженого з прав людини. По даній скарзі було повідомлено, що ухвалою від 21.04.2014 року було залучено до участі у справі перекладача, тоді як звернення надійшло 30.05.2014р. Строк розгляду звернення –4 дні.
5.    Провадження №Б-5 за скаргою Баташан Б.Б. щодо неналежного повідомлення його як позивача по справі, що у свою чергу стало причиною залишення позову без розгляду. Скаржнику повідомлено, що у справі є його заява з проханням перенести слухання справи з дати, про яку його було «неналежним чином повідомлено», у зв’язку із недомаганням, що у свою чергу підтверджує факт належного його повідомлення про час та місце розгляду справи. Строк розгляду звернення 2 дні.
6.    Провадження №Д-6 за заявою Деревянкіної В. І. щодо неправомірних, на її думку, дій працівників Вознесенського управління експлуатації газового господарства ПАТ «Миколаївгаз» з приводу нарахування їй заборгованості за спожитий газ. Заявнику роз’яснено, що він може звернутися до суду із позовною заявою про порушення його прав, але відповідно має бути подана позовна заява. Роз’яснено ст. 119 ЦПК України, щодо форми та змісту позовної заяви. Строк розгляду звернення 1 день.
7.    Провадження №Б-7 за заявою Бойко Л. А. щодо видачі їй належно оформленого виконавчого листа по адміністративній справі. У заяві скаржник зазначив, що виданий їй раніше виконавчий лист був направлений до державної виконавчої служби, але був повернутий через відсутність прізвища та ініціалів особи, що його видала. Заявнику було надіслано виконавчий лист, оформлений відповідно до ЗУ «Про виконавче провадження» та Інструкції з діловодства у адміністративних судах. Строк розгляду звернення 2 дні.
8.    Провадження №П-8 за скаргою Пирожок Л.В. щодо неправомірності винесеного вироку відносно її сина Пирожок І.С., але вирок було винесено Новоодеським районним судом Миколаївської області. Скаржнику було повідомлено, що оскільки у провадженні немає жодних справ відносно її сина, то жодної інформації по цій справі її не може бути надано, роз’яснено що вона має звернутися безпосередньо до суду який виніс вирок, для отримання інформації. А також роз’яснено право оскаржити вирок суду в апеляційному порядку у раз незгоди з ним.. Строк розгляду звернення 1 день.
Наслідки розгляду звернень в цілому було наступними: по 6 зверненням було роз’яснено порядок реалізації питань, які були в них порушені, по 1 зверненню – у задоволенні порушених клопотань – відмовлено, по 1 зверненню – заяву було задоволено та видано відповідні документи.
Дотримуються строки розгляду звернень громадян, які встановлені ст.20 Закону України «Про звернення громадян», при цьому жодне із звернень не розглядалося в строк, що перевищував 1 місяць, середній строк розгляду звернень не перевищує 5 робочих днів.
Стан виконання та надання відповідей на звернення громадян контролюється головою суду та керівником апарату суду. Частіше за все відповіді на звернення громадян підписує голова суду, або ж судді, які розглядали ті справи, з приводу яких надійшли звернення. Особистий прийом громадян в суді здійснюється відповідно до затвердженого графіку. Крім того, відповідні довідки та роз’яснення громадяни можуть щоденно отримати у працівників канцелярії суду.
Своєчасність розгляду звернень громадян контролюється головою суду. Посадові особи, які ведуть діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами, за наслідками розгляду готують для голови суду матеріали для аналізу й узагальнення у формі аналітичних довідок. Аналітичні довідки поточного характеру складаються в міру потреби.
 
Голова
Вознесенського міськрайонного суду                                                         О.М.Тустановський
 
виконавець Огренда І.М.
тел. (05134) 4-24-32