flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз звернень громадян до Вознесенського міськрайонного суду Миколаївської області

10 січня 2017, 13:54

Конституційне право кожного на звернення до суду з питань захисту своїх прав та законних інтересів знаходить свій прояв та реалізацію саме завдяки діяльності суду щодо здійснення правосуддя. Суди загальною юрисдикції належать саме до тих судових органів, де найбільшу частку звернень, позовів, заяв та скарг становлять звернення громадян. Обумовлено, це в першу чергу тим, що значну частку справ, розглянутих судом протягом року, становлять цивільні справи, де однією із сторін завжди є фізична особа. Крім того, мають місце й безпосередні звернення громадян, які стосуються питань організації роботи суду. Відповідно до вимог Закону «Про звернення громадян» Вознесенський міськрайонний суд забезпечує належний рівень організації роботи суду із зверненнями громадян: діловодство за зверненнями громадян здійснюється окремо від інших видів діловодства; створено умови для інформаційного забезпечення громадян ( в суді є стенди з необхідною інформацією для звернень - відомості про всіх суддів; розрахункові рахунки для сплати судового збору; зразки позовних заяв; списки слухання справ окремо кожним суддею та ін.); кожні півроку судом аналізується стан розгляду звернень громадян. Реалізуючи своє право на звернення, громадяни звертаються із заявами, скаргами та пропозиціями до Вознесенського міськрайонного суду. Інформація про розгляд звернень громадян кожні півроку надається до ТУ ДСА в Миколаївській області.

Відповідно до ст.40 Конституції України громадяни мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів.

Питання практичної реалізації громадянами права на звернення врегульовано Законом України від 2 жовтня 1996 року «Про звернення громадян». Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. 

Реалізуючи своє право на звернення, громадяни звертаються із заявами, скаргами та пропозиціями до Вознесенського міськрайонного суду. Протягом 2016 року Вознесенським міськрайонним судом було розглянуто 12 звернень громадян, які, в основному, стосувалися діяльності суду.

Діловодство за зверненнями громадян, у Вознесенському міськрайонному суді, здійснюється відповідно до вимог «Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних та кримінальних справ» затвердженої наказом Державної судової адміністрації України № 173 від 17.12.2013 року.

Діловодство за пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями) і скаргами громадян ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на спеціально призначених для цього посадових осіб – керівника апарату суду та його заступника.

Усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли, приймаються та централізовано реєструються у день їх надходження в журналі. Конверти зберігаються разом з пропозицією, заявою, скаргою. Журнальна форма реєстрації пропозицій, заяв і скарг в суді застосовується тому, що річний обсяг звернень громадян не перевищує 600, як те передбачено Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян.

Пропозиції, заяви і скарги громадян після їх вирішення з усіма документами щодо їх розгляду і вирішення повертаються посадовій особі, яка веде діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами, для централізованого формування справи. Документи розміщуються у справах у хронологічному порядку. У разі одержання повторної пропозиції, заяви, скарги або появи додаткових документів вони підшиваються до відповідної справи. Обкладинка справи оформляється за встановленою формою, на якій зазначається прізвище, ім’я та по-батькові заявника, вид звернення, дата його надходження до суду та дата, коли провадження за зверненням було закінчено.

Пропозиції, заяви і скарги зберігаються в архіві суду. Термін зберігання документів за пропозиціями, заявами і скаргами, як правило, встановлюється п'ятирічний.

Діловодство за зверненнями громадян здійснюється відповідно з вимогами ст.6 Закону України «Про звернення громадян» українською мовою.

Звернення, які надходили на адресу суду протягом 2016 року, в цілому стосувалися діяльності суду:

1.  Провадження №Б-1 за заявою Бережного В.І. про видачу йому копій судового рішення. На його заяву йому було повідомлено, що з такою заявою можуть звертатися лише учасники судового процесу або їх довірені особи, а оскільки він не є учасником судового процесу він не може звертатися із такою заявою. При цьому йому було роз’яснено, порядок звернення та необхідність отримання довіреності для звернення із такою заявою.  Строк розгляду звернення – 1 день.

2.  Провадження №С-2 за скаргою засудженого Серкова ОГ. про відмову у наданні можливості ознайомлення із матеріалами справи. На звернення було повідомлено, що йому неодноразово надавалася можливість ознайомитися із матеріалами справ, але він завжди ознайомлювався лише частково. При цьому йому було повідомлено, що суд не обмежував його в можливості ознайомлення із матеріалами справи, а неодноразово надавав таку можливість. Строк розгляду звернення – 21 день.

3. Провадження №Ю-3 та Ю-4 за заявами Ющенко В.П. про видачу йому електронних копій фіксації судового засідання та відсутність відповіді на його звернення, а також, про  відсутність електронних записів фіксації судового процесу за справами в яких він приймав участь. На його заяву йому було повідомлено, що він може отримати копію електронної фіксації судового засідання, а також копії протоколів судового засідання, оскільки не всі справи слухалися за допомогою фіксування технічними засобами. При цьому йому було також повідомлено, що попереднє звернення він особисто не отримав на пошті і воно повернулося до суду через сплив строку зберігання. Строк розгляду звернення – 2 дні.

4.  Провадження №Ю-5 за заявою Ющенко В.П. про призначення до розгляду справи за його позовом. Як було встановлено та роз’яснено у відповіді, справа вже була залишена без розгляду через неодноразову неявку позивача, при цьому у матеріалах справи містяться відомості про належне повідомлення позивача щодо часу та місця проведення судового засідання. При цьому йому було повідомлено, про можливість повторно звернення до суду із цією заявою та роз’яснено порядок.  Строк розгляду звернення – 2 дні.

5.  Провадження №Б-6 за зверненням Бикова А.І. про визнання недійсним правочину та притягнення винних до кримінальної відповідальності. На його заяву йому було повідомлено, що у разі порушення його прав він може звернутися до суду із позовною заявою. При цьому йому було роз’яснено, порядок звернення із позовною заявою, вказано перелік необхідних документів. А також, додатково, повідомлено, що для притягнення до кримінальної відповідальності винних осіб, йому необхідно звернутися у відповідні органи Національної поліції.  Строк розгляду звернення – 2 дні.

6. Провадження №Т-7 за заявою Терновенко Р.М. про надання інформації з приводу відмови в реєстрації звернення громадянина Філософа В.С. На його заяву йому було повідомлено, що громадянин Філософ В.С. звернувся із усною заявою про видачу йому повного тексту рішення по справі за його участю, йому було роз’яснено, що повний текст рішення буде виготовлено наступного дня. Оскільки звернення мало усний вигляд то і реєстрації воно не підлягало. При цьому було повідомлено, що матеріали справи містять відомості про отримання останнім, як резолютивної частини рішення так і повного тексту рішення. Строк розгляду звернення – 1 день.

7. Провадження №Т-8 за клопотанням Ткаченко Р.О. про поновлення строків на апеляційне оскарження вироку. Йому було роз’яснено, що хоча строк подачі апеляційної скарги і минув, він все одно має право на апеляційне оскарження, але питання про поновлення пропущених строків має вирішувати апеляційний суд. Відповідно йому було роз’яснено порядок подачі апеляційної скарги із заявою про поновлення строку. Строк розгляду звернення – 2 дні.

8.  Провадження №К-9 та К-10 за заявами Кутузової Л.І. про незгоду із ухваленим рішенням, по якій вона виступає відповідачем, при цьому було багато інших зауважень до роботи суду. Заявниці було повідомлено та роз’яснено, що згідно ЦПК України повний текст рішення може виготовлятися кілька днів, тому в судовому засідання було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення. Щодо зауважень про помилки у написанні прізвищ відповідачів, було повідомлено, що паспортних даних відповідачів у суду немає, а згідно із написаних ними заяв, прізвища у рішення зазначено вірно. Крім того, роз’яснено право на апеляційне оскарження рішення у разі із його незгодою. Стосовно усіх інших вимог повідомлено про можливі шляхи їх вирішення. Строк розгляду звернення – 2 дні.

9. Провадження №Д-11 за зверненням Долгової О.П. про надання інформації, щодо справ, які перебувають чи перебували у провадження суду в яких відповідачем виступає заявниця. Їй було повідомлено, що у провадженні суду відсутні справи, в яких стороною по справі є заявниця. На вимогу про повернення заявниці грошових коштів та будинку, було повідомлено, що у разі якщо її право було порушено, вона може звернутися до суду із позовною заявою. Щодо зауважень у неупередженості, було зазначено, що у разі наявності фактів можливих порушень вона може звернутися до правоохоронних органів.  Строк розгляду звернення – 1 день.

10. Провадження №Ю-12 за заявою Ющенко В.П. про направлення копій судових рішень по кільком справам на адресу Головного центру обробки спеціальної інформації. Судом було повідомлено, що оскільки даний центр не є учасником процесу, то направити на його адресу копії запитуваних судових рішень не є можливим. При цьому йому було роз’яснено інші шляхи вирішення цього питання. Строк розгляду звернення – 1 день.

Наслідки розгляду звернень в цілому було наступними: по 10 зверненням було роз’яснено порядок реалізації питань, які були в них порушені, по 2 зверненням – у задоволенні порушених клопотань відмовлено.

Дотримуються строки розгляду звернень громадян, які встановлені ст.20 Закону України «Про звернення громадян», при цьому жодне із звернень не розглядалося в строк, що перевищував 1 місяць.

Стан виконання та надання відповідей на звернення громадян контролюється головою суду та керівником апарату суду. Всі відповіді на звернення громадян підписує голова суду. Особистий прийом громадян в суді здійснюється головою суду, відповідно до затвердженого графіку. Крім того, відповідні довідки та роз’яснення громадяни можуть щоденно отримати у працівників канцелярії суду.

Своєчасність розгляду звернень громадян контролюється головою суду. Посадові особи, які ведуть діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами, за наслідками розгляду готують для голови суду матеріали для аналізу й узагальнення у формі аналітичних довідок. Аналітичні довідки поточного характеру складаються в міру потреби.

 

 

Голова
Вознесенського міськрайонного суду                                                                      О.В. Вуїв